جنگل دالخانی - رامسر

جنگل دالخانی رامسر که به دالان بهشت نیز شهرت دارد، گل سرسبد جاذبه‌های گردشگری رامسر محسوب می‌شود. در این جنگل می‌توانید از رانندگی درمیان تونل رؤیایی از درختان سر به فلک کشیده و هوای مه‌آلود دل‌انگیز لذت ببرید یا مدتی را در تپه‌های سرسبز که مشرف‌ به مناظر حیرت‌انگیز هستند، با آرامش مطلق سپری و حتی سوژه‌های ناب عکاسی طبیعت را شکار کنید

جنگل دالخانی یکی از جاهای دیدنی رامسر است. این جنگل زیبا با وسعتی در حدود ۶۰۰ هزار مترمربع، در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رامسر و در مسیر جاده رامسر تنکابن، در استان مازندران قرار دارد. جاده جنگلی دالخانی از جاده میرزا کوچک خان یا جاده کتالم- هریس آغاز و به روستاها و مناطق ییلاقی جنت رودبار و گَرسِماسَر ختم می‌شود.

چرا باید از جنگل دالخانی دیدن کنیم؟

درختان و پیچ‌‌های جاده جنگل دالخانی در بیشتر نقاط دالان‌های سبز شگفت‌انگیزی را ایجاد کردند. این جاده جنگلی همچون جاده اسالم به خلخال، جاده‌های جنگلی دوهزار و سه هزار وجاده جنگلی گیسوم، جزو زیباترین جاده‌های جنگلی ایران محسوب می‌شود.

در ضمن در دالان بهشت رامسر می‌توانید شاهد دریاچه‌ای در جنگل، رودخانه، دریای ابر و آبشاری زیبا در جنت رودبار و همچنین آبشار دیگری در نزدیکی گرسماسر باشید. جنگل دالخانی یا دالیخانی علاوه بر اینکه مکان بکری برای پیاده‌روی و کمپ زدن است، با ارتفاع ۸۰۰ متر جنگلی نیمه مرتفع به شمار می‌رود و برای علاقه‌مندان به کوهنوردی در جنگل گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. این جنگل نسبت به سایر جنگل‌های ایران چندان با زباله آلوده و زشت نشده است و به همین دلیل می‌توانید شاهد چهره زیباتری از طبیعت جنگلی باشید.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران