تلکابین - رامسر

تله کابین رامسر با دو کیلومتر طول، دارای یکی از زیباترین مسیرهای تله کابین ایران است که چشم‌انداز فوق‌‌العاده‌ای از رامسر، دریای خزر و شهرهای اطراف را پیش روی شما قرار می‌دهد و از جاهای دیدنی رامسر محسوب می‌شود. در این مجموعه علاوه بر وجود شهربازی مخصوص کودکان که مکانی جذاب برای بازی بچه‌ها به حساب می‌آید، انواع تفریح‌های آبی و ورزش‌های موتوری نیز تدارک دیده شده است.

پیشینه تلکابین رامسر

تله کابین رامسر به‌عنوان یکی از زیباترین خطوط انتقالی کابلی گردشگری ایران شناخته می‌شود؛ چراکه مسیری سبز و رویایی از ساحل خزر را آغاز کرده و در ادامه از دل شاخ و برگ درختان جنگل به‌سمت قله‌های مرتفع البرز حرکت می‌کند. چشم‌اندازهای معرکه‌ای در هر چهار جهت جغرافیایی پیش روی شما قرار دارد، فقط کافی است به‌سمت شرق بچرخید تا شهر رامسر را ببینید. چابکسر در جهت غرب، دریای خزر در شمال و قله‌های مملو از درخت نیز در بخش جنوبی جای گرفته‌اند.

مسیر دو کیلومتری تله کابین با سرعت سه متر بر ثانیه، حدود ۱۲ دقیقه طول می‌کشد که سراسر هیجان و لذت است. شرکت دوپل مایر اتریش، طراحی و ساخت تجهیزات تله کابین رامسر را بر عهده داشت. این خط از ۱۶ دکل و چهار کیلومتر کابل فولادی تشکیل شده است. تله کابین مجهز به ۵۴ کابین با ظرفیت چهار نفر در هر کابین است و تنها راه دسترسی به مراکز اقامتی واقع در بالای مجموعه به حساب می‌آید.

حرکت تله کابین از ساختمان ساحلی شروع می‌شود و وقتی به پایین نگاه کنید، شاهد مناظر جاده ساحلی، شهربازی رویاها، پیست اتومبیل کارتینگ و مزارع چای و باغ‌های پرتقال خواهید بود. کابین‌ها در طول راه برای بالارفتن از کوهپایه اوج می‌گیرند و از لابه‌لای جنگل‌ها، منظره شهرهای رامسر و چابکسر خودنمایی می‌کند.

در انتهای مسیر نیز نمای زیبایی از بالای ایستگاه تله کابین را از بین توده‌های کوچک ابر خواهید دید. امکاناتی همچون مغازه خرید خوراکی و تنقلات، فست فود، رستوران و کافه، سرویس بهداشتی، آلاچیق و فروشگاه صنایع دستی در بام تله کابین رامسر برای گردشگران مهیا شده است.

جالب اینکه در بالای قله ایل میلی، بخش اعظمی از جاذبه‌های مجتمع شهر سبز قرار گرفته است که هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد.

اگر اهل ماجراجویی هستید، سافاری جنگل بهترین گزینه شما خواهد بود که با پوشیدن لباس‌ مخصوص می‌توانید مسیری ۴۵۰ متری را به‌صورت معلق و با سرعتی هیجان‌آور طی کنید؛ در حالی که برای عبور از هر زیپ لاین باید از روی پل‌های چوبی معلق رد شوید. جاذبه‌هایی همچون پارک جنگلی هزارپله، غارهای ایل میلی، بقایای قلعه تاریخی نظامی و بام رامسر، عبور از مسیر را به تجربه‌ای فرای تصورتان تبدیل خواهد کرد.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران