شهربازی آی ام جی - امارات دبی

سفر به دبی تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از انواع تفریح‌های مختلف، سرگرمی‌های جالب، خرید و گشت‌و‌گذار است. شهربازی آی ام جی یکی از محبوب‌ترین مقاصد و جاذبه های گردشگری دبی است که گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. این مجموعه شگفت‌انگیز از مکان‌هایی است که در سفر به دبی «باید» از آن دیدن کنید.

آی ام جی، دنیای ماجراجویی است و بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده‌ دنیا به شمار می‌آید. این شهربازی ارائه‌دهنده‌ انواع بازی‌های هیجان‌انگیز نظیر ترن هوایی و بازی‌های وحشتناک و دلهره‌آور است که آدرنالین شما را به‌شدت بالا می‌برد. اکثر این بازی‌ها بر اساس شخصیت‌های کارتونی ساخته شده‌اند

معرفی شهربازی آی ام جی

آی ام جی، بزرگ‌ترین مجموعه‌ تفریحی سرپوشیده در دنیا است. این مجموعه وسعتی معادل ۱۴۰ هزار مترمربع دارد و می‌تواند در طول روز از ۲۰ هزار گردشگر میزبانی کند؛ مجموعه‌ بزرگی که هزاران جاذبه‌ تفریحی از جمله انواع ترن هوایی و وسایل تفریحی هیجان‌انگیز با موضوع کاراکترهای کارتون نتورک و ابر قهرمان‌های مارول و دایناسورهای متحرک را در خود جای می‌دهد. همچنین این شهربازی پر از مغازه‌های مختلف است و سینمایی بسیار بزرگ دارد.

تاریخچه شهربازی آی ام جی

شهربازی آی ام جی توسط شرکت الیاس و مصطفی گله‌داری (IMG) ساخته شده و بخشی از پروژه‌ شهر عرب و دبی‌لند است که به‌دنبال بحران مالی سال ۲۰۰۸ متوقف شد. در آوریل سال ۲۰۱۴ بانک اسلامی ابوظبی، ۱٫۲ میلیارد درهم وام به این پارک اعطا کرد. آی ام جی در حال حاضر ۳٫۶ میلیارد درهم ارزش دارد.

این مجموعه قرار بود در اوایل سال ۲۰۱۴ افتتاح شود؛ اما این تاریخ تا اواخر ۲۰۱۴ به تعویق افتاد و در نهایت در ۳۱ اوت ۲۰۱۶ افتتاح شد.

بخش‌های شهربازی آی ام جی

شهربازی آی ام جی از چهار بخش موضوعی تشکیل شده است. همچنین مجموعه‌ سینمایی با ۱۲ پرده، رستوران‌ها و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ بخش‌های دیگری از این مجموعه‌ تفریحی هستند که همه‌ اعضای خانواده را سرگرم می‌کنند.

بخش کارتون نتورک

این قسمت یکی از چهار بخش موضوعی پارک محسوب می‌شود که بر اساس شخصیت‌های کارتونی کارتون نتورک طراحی شده است. در این مجموعه اولین سینمای پنج‌بعدی دنیا با نام بن‌تن و بزرگ‌ترین فروشگاه بن‌تن دنیا واقع شده‌اند. انواع رستوران، تعدادی فروشگاه و نمایش‌های زنده از دیگر تفریحات بخش کارتون نتورک هستند.

بخش مارول

یکی دیگر از بخش‌های موضوعی پارک، بخش مارول محسوب می‌شود که بر اساس کاراکترهای محبوب مارول طراحی و ساخته شده است. در این بخش از تفریحاتی جذاب با محوریت شخصیت‌هایی چون هالک، اسپایدر من، ثور و... لذت می‌برید. در این قسمت از پارک نیز رستوران‌ها و فروشگاه‌های موضوعی واقع شده‌اند.

بخش ماجراجویی دایناسور، دره‌ گمشده

مالکیت فکری این قسمت منحصرا متعلق به شرکت آی‌ ام‌ جی است. در این قسمت با ربات دایناسور‌ها و ترن‌های هوایی رو‌به‌رو خواهید شد. از دیگر دیدنی‌های این قسمت می‌توان از دایناسور دزد چابک، سرزمین ممنوعه، غارتگر، چرخ‌و‌فلک و قلعه‌ ماجراجویی نام برد. همچنین در این قسمت می‌توانید از انواع فروشگاه‌ها و رستوران‌ها استفاده کنید.

بولوار آی ام جی

چهارمین بخش از پارک جایی برای خوشامدگویی به بازدیدکنندگان و راهنمایی آن‌ها برای ادامه‌ ماجواجویی در بخش‌های دیگر پارک است. در این قسمت، بخشی به‌عنوان هتل تسخیر شده وجود دارد. فروشگاه و رستوران، از دیگر بخش‌های این قسمت از پارک را تشکیل می‌دهند.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران