روستای ییلاقی درازنو,فیلبند استان گلستان(کردکوی)

اگر دل مان بخواهد به روستای سرسبزی بالای ابرها برویم و کوه و جنگل زیر پای مان باشد,میتوانیم به جایی مثل درازنو برویم که فیلبند استان گلستان به حساب می اید.

آبشار شادان را نزدیک کردکوی پیدا میکنیم.این آبشار 40 متر بلندی دارد و منظره اش خیلی دیدنی ست.البته مسیر رسیدن به آبشار هفت طبقه سخت است.یک ساعت پیاده روی در دامنه کوه کار هر کسی نیست و اگر کوه پیمایی حرفه ای نیستیم ,بهتر است از دیدنش صرف نظر کنیم.

از تهران تا ییلاق درازنو حدود 6 ساعت با ماشین فاصله هست.میتوانیم از مسیر ورامین ,سمنان و دامغان برویم و خودمان را به اینجا برسانیم.

مسیر دوم جاده تهران به گرگان است.این جاده از جاده فیروزکوه,ساری,نکا,بهشهر و کردکوی میگذرد تا به روستای درازنو برسد.این مسیر حدود نیم ساعت طولانی تر است اما همیشه پرطرفدار بوده و منظره هایش جذاب ترند.

از کردکوی 40 دقیقه با ماشین در مسیر پر پیچ و خم در پیش داریم.بعد به ابتدای جاده خاکی و دو راهی ای میرسیم.کسانی که میخواهند به منطقه حفاظت شده جهان نما بروند ,باید به سمت راست بپیچند .ولی ما مسیر چپ را انتخاب میکنیم و 10 دقیقه دیگر که برویم و روستای مرس چشمه را که پشت سر بگذاریم در مقصد از ماشین پیاده میشویم.

با پشت سر گذاشتن یکی از قشنگ ترین جاده های کوهستانی به روستای درازنو میرسیم.جایی که 2800 متر از سطح دریا بالاتر است و یکی از بلندترین جاهای این منطقه به حساب می آید.

خانه های روستایی این منطقه از کاهگل یا چوب ساخته شده اند .

درازنو در تابستان هم خیلی خنک است بنابراین باید لباس گرم همراه داشته باشیم.

جاذبه های نزدیک:

1-منطقه حفاظت شده جهان نما:

یکی از معروف ترین جاهای دیدنی استان گلستان ,همین منطقه است که در جنوب گرگان و نزدیک درازنو قرار گرفته,این منطقه بخشی از رشته کوه البرز است و رودخانه و چشمه و درختان و گیاهان متنوع دارد.

2-سایت پروازی هزار پیچ:

از کردکوی تا هزار پیچ حدود نیم ساعت فاصله داریم.سایت پاراگلایدر هزار پیچ روی تپه هزار پیچ قرار گرفته و برای مبتدی ها هم مناسب است.مدت پرواز آن حدود 10 دقیقه ست.

3-برج رادکان کردکوی:

میل رادکان نماد کردکوی به حساب می آید و در فاصله 42 کیلومتری جنوب آن قرار گرفته.

4-دیوار تمیشه:

در روستای باغوکنار شهر کردکوی ,اثر تاریخی دوره ساسانی به جا مانده که ثبت ملی هم شده.از دیوار تمیشه تا کردکوی 13 کیلومتر راه است.این دیوار 12 کیلومتر طول دارد و اتاقک هایی داشته که در واقع برج نگهبانی بوده اند.

جاذبه های گردشگری گلستان

1403/07/21

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران