کوهسنگی مشهد از زمان‌های بسیار دور تفرجگاه عموم بوده و توجه شاهان و بزرگان هر دوره، روز به روز بر اهمیت آن افزوده است. وجود کوه‌ها، دریاچه‌‌ها، باغ‌ها، موزه، مراکز هنری، امکانات فرهنگی و تفریحی موجود، هرساله گردشگران زیادی را به سوی این پارک جذب می‌کند و کمتر کسی است که در سفر به مشهد، از پارک کوهسنگی بازدید نکرده باشد.

پارک کوهسنگی یکی از جاهای دیدنی مشهد است که گردشگران و زائران این شهر می‌توانند ساعاتی خوش و طولانی را در کنار خانواده در آن سپری کنند.

با گشت و گذار در محله الفاهیدی می توانید دبی قدیم را کشف کنید، در فرصت کوتاهی پس از اقامت در دبی به این نتیجه می رسید که این شهر فراتر از شهری با روکش پر از زرق و برق است. مرکزی ترین مکان و در عین حال شلوغ ترین مکان در اطراف مرکز خرید دبی قرار دارد که برج خلیفه نیز در همان مکان واقع شده است. در بیشتر قسمت های نوار ساحلی جمیرا استراحتگاه های ساحلی، مغازه ها و رستوران هایی وجود دارد که می ‌تواند نیاز مسافران را برطرف نماید. درست مثل هر شهر بزرگ و توریستی دیگری در جهان ترافیک یکی از اصلی ترین ویژگی های دبی به شمار می آید، هفته کاری در دبی از روز یکشنبه شروع و تا روز پنج شنبه ادامه دارد، جمعه و شنبه به عنوان روزهای آخر هفته و تعطیلات در این شهر محسوب می‌ شوند. در آخر هفته میزان ترافیک دبی بسیار کمتر از سایر روزهای هفته خواهد بود، پس از رفتن به دبی با حدوداً یک ساعت رانندگی می توانید سفر یک روزه به ابوظبی را هم تجربه کنید.

علت نامگذاری پارک کوهسنگی

هنگامی که به کوهسنگی مشهد وارد می‌شوید، اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند وجود دو قله سنگی در دو طرف پارک است. علت نامگذاری این پارک، وجود این دو کوه سنگی از رشته‌کوه بینالود است. پارک کوهسنگی از بالا و روی نقشه به‌صورت یک منطقه مثلثی شکل دیده می‌شود.

برای رسیدن به قله کوه‌ها، یک مسیر پلکانی و سنگی روی کوه شرقی وجود دارد. طول این مسیر ۱۳۰۰ متر است و از سه پلکان تشکیل شده است. پس از طی کردن مسیر، چشم‌انداز زیبایی از حرم مطهر امام رضا و شهر مشهد را مقابل خود خواهید دید.