طرقبه نام شهری در شهرستان طرقبه شاندیز واقع در استان خراسان رضوی است که در فاصله ۱۶ کیلومتری از مشهد، در قسمت انتهایی غربی بلوار وکیل آباد قرار دارد. این شهر در مسیر جاده جاغرق و در جنوب غربی شهر مشهد واقع شده و از سمت غرب و شمال به کوه بینالود و کوه تخت رستم محدود می‌شود.

طرقبه امکانات تفریحی بسیار متنوعی دارد و فضای طبیعی آن برای گذراندن اوقات فراغت و دورهمی‌های دوستانه بسیار مناسب است. مجموعه تفریحی ویلاشهر که تا طرقبه تنها ۱۰ دقیقه فاصله دارد، دارای انواع و اقسام تفریحات ویژه است که می‌توانید برای گذراندن اوقات فراغت در یک فضای امن، وارد این مجموعه تفریحی شوید. برای نمونه، می‌توانید به‌راحتی از امکاناتی چون قایق سواری، اسکی و شهربازی بهره‌مند شوید.

یکی از مناطق زیبا و ییلاقی طرقبه را می‌توان رودخانه بسیار زیبای پنج دره آن معرفی کرد که از رشته کوه‌های بینالود و در امتداد آن از کوه زیبای فلسکه جاری می‌شود. این رودخانه در طول مسیر از بین دره‌های پرپیچ و خم ارغوان عبور کرده و در ابتدای باغ‌های پنج دره به رود دیگری که از روستای کلاته آهن و در امتداد همان کوه جاری است، می‌پیوندد و سپس به رودخانه بار می‌رسد. این رود در ادامه پس از سیراب کردن باغ‌های اطراف به‌سمت بند گلستان جاری می‌شود. رودخانه پنج دره طرقبه در طول مسیر خود یک دره زیبا با طبیعت بکر و توریستی را به وجود آورده که ییلاق مشهدی‌ها به حساب می‌آید و بسیاری از افراد در این منطقه ویلا دارند. این رودخانه دارای طبیعتی سرسبز با آب و هوای بسیار فوق‌العاده است.

شهر تفریحی و گردشگری طرقبه