سایر خدمات

پکیج تور های تجربه محور

پکیج تور های تجربه محور

برای مفهوم گردشگری تجربه گرا، تعاریف مختلفی ارائه شده است؛ برخی آن را نوعی از گردشگری می‌دانند که با انواع متداول‌تر گردشگری متفاوت است. برخی نیز، آن را با پیشنهادهایی با درجه تمایز نسبتاً بالا و ارزش ناملموس مشخص می‌کنند که گردشگران آن را در مکانی مشخص و زمانی معین دریافت می‌کنند. در واقع این نوع از گردشگری، تغییری به‌سمت سفرهای آگاهانه‌تر است. هسته گردشگری تجربه‌ محور، با حضور و مشارکت کامل شخص آمیخته شده است؛ به‌این صورت که شما می‌توانید تجربه‌ای مشابه مردم محلی آن مکان داشته باشید و خود را در فرهنگ و محیط غرق کنید، تا تجربه‌ای واقعی‌تر و غنی‌تر داشته باشید. برای اینکه تفاوت یک سفر تجربه محور و یک سفر سنتی را بهتر درک کنیم، بیایید به عناصری که موجب تبدیل خدمات ساده‌ای مانند تورهای سنتی به یک تور تجربه‌گرا می‌شوند، بپردازیم: احساسات: ایجاد فعالیت‌هایی که احساسات و عواطف گردشگر را درگیر می‌کنند. تفکر: ارائه فعالیت‌هایی که خلاقیت را تحریک می‌کند و برای گردشگر تازگی دارد. چنین فعالیت‌هایی فکر را آزاد و انعطاف‌پذیر می‌کند و موجب یادگیری می‌شود. اقدام: ارائه تجربیات فیزیکی و تعاملی بین گردشگران و ساکنان محلی که برای معنا بخشیدن به تجربیات، عنصری مهم است. همذات‌پنداری: تمرکز بر فعالیت‌هایی که احساسات شخصی را تحریک می‌کنند و به احساسات فردی گردشگر می‌رسند؛ معمولاً اقداماتی هستند که گردشگر را در تماس مستقیم با بافت اجتماعی و فرهنگی مقصد قرار می‌دهند. برای اینکه گردشگری تجربه گرا اتفاق بیفتد، استفاده از مجموعه‌ای از این عناصر برای درگیری بیشتر با مقصد، لازم است.

1402-06-13 16:17 مشاهده مقاله
پکیج سوغاتی و صنایع دستی

پکیج سوغاتی و صنایع دستی

تجربه ی دیدن مکان های جدید، فرهنگ های متفاوت، آدم های مختلف از جمله تجربیاتی است که با سفر به مکان های متنوع به دست می آوریم. به طور کلی مسافرت حس ماجراجویی ما را تحریک می کند به طوری که مشتاق دیدن مکان های جدید هستیم و یا نسبت به غذاهای جدید و طعم های متفاوت اشتیاق نشان میدهیم. هر شهر یا کشور مجموعه ای از خصوصیات خاص و منحصر به فرد دارد که با آنها شناخته می شود و هدف ما از سفر شناخت آن مکان ها و به طور کلی تجربه های جدید ی ست که انتظار ما را می کشند. با وجود تجربه هیجان انگیزی که با سفر به دست می آوریم، جای خالی کسانی که دوست شان داریم را در کنار خود حس می کنیم کسانی که دوست داشتیم در این تجربه ی متفاوت در کنارمان باشند اما فرصت بودن در کنار آنها را به دلایلی نداشتیم. به همین دلیل هدیه ی کوچکی از آن دیار تهیه می کنیم تا نشان دهیم که با وجود فاصله ی زیاد ، یادشان در ذهنمان زنده بوده است. در بسیاری از مواقع با وجود اینکه بسیاری از ما مشتاف خرید سوغاتی و تهیه چیزی مخصوص آن شهر یا کشور هستیم اما بنا به دلایلی مثل نداشتن فرصت مناسب، پیدا نکردن مراکز خرید معتبر و یا فرار از فرآیند انتخاب و خرید از این مرحله چشم پوشی می کنیم و یا در نهایت سراغ اولین فروشگاه در مسیر رفته و بدون در نظر گرفتن سلیقه ی مخاطبمان سوغاتی کوچکی تهیه میکنیم. شاید ایده ی اصلی فروشگاه هایی که در فرودگاه ها شکل گرفتند هم همین مسئله باشد. فراموش کردن خرید سوغاتی هم شاید یکی دیگر از آن دلایلی باشد که در هر مسافرت به دلیل تعدد برنامه های سفر ممکن است پیش بیاید.

1402-06-07 12:07 مشاهده مقاله